piątek, 12 lipca 2013

Pierwsze uchylenie wieka - zdemaskowanie fałszywego Diogenesa.

Hej, hej! 

Beczka - jak widać u góry - niby Diogenesa, ale w środku czai się nie kto inny, a Abnormis. Adam "Abnormis" Hutnikiewicz.


Fraza "abnormis sapiens", z której zaczerpnąłem swój nick, oznacza "urodzonego filozofa",  ale mimo to postanowiłem uszczknąć trochę rozpoznawalności Diogenesa. Z prostej przyczyny: zapewne większość z Was kojarzy, że Diogenes był filozofem, mieszkającym w beczce. Mniejsza część być może pamięta nawet, że zaliczany jest do szkoły cyników. A znaczenie frazy "abnormis sapiens" przed sprawdzeniem jej w Google zna może parę osób.

I, żeby nie było wątpliwości, ja nie jestem tu wyjątkiem.

Stąd więc na blogu Abnormisa wzięła się beczka Diogenesa. Ten zbitek klepek jest tu symbolem mojej małej, prywatnej rzeczywistości. Wychylam się czasem z jej przytulnych pieleszy, gdy jakiś widok w szparze pomiędzy deskami szczególnie mnie zainteresuje. Czasem zgiełk na zewnątrz beczki staje się tak natarczywy, że nie mogę pozostać obojętny wobec ogólnego zamieszania. Innym razem z własnej woli skupiam się na określonym fragmencie świata, żeby przekazać Wam, co sądzę na jego temat.


A tak po ludzku, to będę publikował na tym blogu wszystkie teksty, które nie pasują do profilów innych stron, które prowadzę w sieci (np. http://planispheric.wordpress.com). Głównie skupię się na


a) recenzjach filmów , muzyki i – być może - gier


b) kontestacji rzeczywistości społecznej, czyli pluciu na wszystko, co ode mnie wyższe


c) podawaniu wybranych zagadnień filozoficznych w sposób przystępny dla osoby nie zaznajomionej z naszym inteligenckim bełkotem


d) wypadach na pole polityki.


Za chwilkę umieszczę na blogu adnotację do punktu aszego. Nie będzie to stricte recenzja, bliżej temu tekstowi raczej do spisu moich wrażeń z dwóch godzin spędzonych z najnowszym filmem Zacka Snydera – Człowiekiem ze stali. 


Nie odchodźcie od odbiorników. :)

Zapraszam do lajkowania świeżo otwartego fanpejdża "Z beczki Diogenesa" na https://www.facebook.com/beczkadiogenesa. Najświeższe informacje o wszystkich nowych tekstach, które wychynęły spomiędzy klepek.

Brak komentarzy: